Dlaczego warto reklamować firmę w Social Mediach?
Zdobycie dużej ilości klientów to klucz do odpowiedniego rozwoju firmy. Nie ma znaczenia czy prowadzisz lokalny zakład fryzjerski, szkołę jazdy kategorii B lub A, dużą firmę budowlaną czy ogólnopolski sklep internetowy – dzisiaj większość klientów zdobywamy za pomocą reklam w internecie. Najlepszą z nich są właśnie portale społecznościowe.
Dlaczego kampanie reklamowe na Facebooku to najlepszy typ marketingu internetowego?
Najpierw pomyślmy jakich reklam nie lubimy – wyskakujących na stronach internetowych, zasłaniających pożądane treści i denerwujących. A teraz przypomnijmy sobie jak wyglądają reklamy na Facebooku – no właśnie czy na Facebooku są reklamy? Oczywiście, że są. Jednak są one dobrowolne i tak naprawdę są to często ciekawe posty odpowiednio dobrane pod użytkownika. Lubimy je, możemy je skomentować czy polubić. Jeśli jednak nas nie interesują – nie jesteśmy zmuszeni do ich oglądania przez 30 sekund i denerwowania się, jednak gdzieś z tyłu głowy nam pozostaje to, co widzieliśmy i w razie potrzeby wiemy, gdzie szukać.
Kolejny aspektem jest fakt, że dzisiaj szukamy w internecie nie tylko produktów, ale także usług. Wielu potencjalnych klientów nie wie jakiego wybrać fryzjera, przedszkole dla dziecka czy gabinet kosmetyczny. Pokaż w kampanii reklamowej swoją ekipę, przykładowe prace, zachęć do odwiedzenia i skorzystania z usług.
Jak zrobić dobrą kampanię reklamową w Social Mediach?
Kluczem do dobrej kampanii reklamowej w Social Mediach są dwie rzeczy. Po pierwsze post reklamowy. Zdjęcie, film lub treść muszą być dobrane idealnie. Przedstawiać w sposób luźny Twoją ofertę lub przykładowe prace. Mają zaciekawiać i jednocześnie zachęcać to skorzystania z usług. Nie mogą być za długie, żeby nie zanudziły, ale musi się w nich znaleźć wszystko co potrzebne. Dobrą reklamę wykonać jest bardzo trudno, jednak może zdziałać cuda.
Drugim ważnym aspektem jest grupa docelowa. Social Media dają możliwość wyboru grupy, do której chcesz dotrzeć. Możesz wybrać płeć, wiek, wykształcenie, zainteresowania czy pewne aspekty z historii wyszukiwania. Odpowiednie wykorzystanie doboru grupy docelowej może kilkukrotnie zwiększyć efektywność kampanii reklamowej.